Ett vitt år. Varning för barnförbjudet språk.

Hm, jag har haft en vit månad då och då, ungefär en gång per år, sen en gång per varannat år och sen kanske var tredje, kommer inte ihåg riktigt. Men nu är det lite annorlunda. Ett vitt år 2011, tja började vita året runt 12 idag (nyårsafton) så jag borde med gott samvete kunna ta mig en djävel på nyårsafton 2011, efter kl. 12 på dan. Man måste planera...

Fast det är ju ett tag dit.

Min första fundering är vilka som kommer att fråga varför mest.
- Mina kompisar?
- Mina arbetskollegor?
- Min familj?
- Mina släktingar?
- Mina webbekanta (anonyma)?
- Mina webvänner?
- Folk man stöter på på krogen?
- Folk man brukar festa med när man träffar dem?

Ett svar som är enkelt är ju alltid:
Varför inte?

För den som inte dricker särskilt mycket eller ofta är väl ett vitt år ingenting speciellt, men för en vanlig medelsvensson så är det ganska ofta det blir öl vin sprit snaps whiskey tequila järngrogg eller annat:
- Födelsedagar
- Rockfestivaler
- After-work
- Tjänsteresor
- Julbord
- Kick-Off
- Midsommar, Nyårsafton, Juldagen och andra helger
- Konserter man vill se
- Discotek eller liknande
- Gå på sport som fotboll eller hockey
- Titta på champions league på krogen (eller hemma)
- När man tittar på Schlagerfestivalen på tv
- Efter man har sportat vill man kunna ta en öl tillsammans
- After Ski
- After Beach
- Semesterresor
- Om man blir bjuden på bröllop
- andra tillfällen jag inte kommer på just nu...

Dvs detta är helt omöjligt och kommer definitivt inte att gå...
HELP!
Men vafan man får se det som en utmaning!
Vad tror ni ?

Kommentarer
Postat av: vitkor

Du glömde fredagar, lördagar, onsdagar, och så måndagar, tisdagar, torsdagar förstås och vissa söndagar.

2010-12-31 @ 21:50:24
URL: http://rocky.vitkor.se
Postat av: ason

Det fixar sig! Bara vanesaker. Om man säger "gå och sätta sig och prata" i stället för "gå och ta en öl" är mycket vunnet.



Semantik, min kära Watson! Good luck!

2010-12-31 @ 22:20:54
Postat av: Sofie & Jari

Heja Göran :)

2011-01-01 @ 18:49:38
Postat av: ettvittar

Hej på er!

@vitkor: It's funny because it's true...

@ason: använder aldrig uttrycket "gå och ta EN öl".

@Sofie & Jari: Jag förstår att ni vill heja på mig och det är kul!

2011-01-10 @ 14:50:10
URL: http://ettvittar.blogg.se/
Postat av: Målis

Hoppas du blir en av de!

Visa vad du går för Göran...

2011-01-10 @ 21:04:57
Postat av: Anonym

Hej Göran har en fim från Bulgarien den går ej att titta på nyckter hur gör vi Kjell-Åke

2011-01-10 @ 21:30:28
Postat av: ettvittar

@Målis: viss reklam försigkommer på denna sida men jag har tyvärr ingen påverkan på vad det är...

@Kjell-Åke: jo om man inte kan hålla kameran rakt och stilla när man filmar så blir det så. Men vi fiskade väl bara eller?

2011-01-25 @ 00:25:31
URL: http://ettvittar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0