Manchester United och sista visdomen

ManU1-0

Allvarligt så har jag nog aldrig sett Manchester United FC och Liverpool FC mötas nykter. Hur kul är det utan en stor stark..? Men beväpnad med en kebabtallrik och en cola light så bevittnade jag hur United i vanlig ordning tog ledningen mot Liverpool i FA-cupen. Dessutom blev Gerrard utvisad som pepperoni på kebabköttet.

Mätt i halvtid satte jag mig i bilen och åkte hem till en riktig Liverpool-fan och såg andra halvlek där för att riktigt gnugga in saltet i såren. Jag har bara en sak att säga: Sorry! :-D

Från himmel till mindre h-e så drog jag ut en visdomstand idag och naturligtvis från underkäken som
- gör ondast
- sitter som f-n
- läker långsamt

Det tog 70 minuter och är förmodligen det närmaste vi män kommer barnafödsel.

Tandläkaren delade ut papper och förhållningsregler och rekommenderade inköp av olika medikament.

Trots "spritningens" populäritet och alkoholens kända decinficerande verkan gällde ett par tre fyra vita dagar efter detta ingrepp på grund av att blödningen skall bromsas. Alkoholen gör tydligen att man blöder mera. Man fick inte heller känna på såret med tungan eller skölja munnen de närmaste timmarna efteråt.

Dessutom skall man undvika fysisk anstränging de första två dygnen. Ingen snöskottning alltså. Fast nu har det ju töat på rätt bra för att det skall kunna frysa till skridskobana sen eller hur de nu tänker.

Smärtlindringsmedikamentrekommendationen från tandläkaren var panodil ev. i kombination med ipren. Ett par panodil zapp gjorde faktiskt en ganska bra sus, men efter förra gången (5 år sen?) vill jag minnas att jag drog i mig en vinare och somnade gott i sängen. Men jag kommer ihåg att det blödde ganska friskt i två-tre dagar efteråt.

Hur skall man kunna ta till sig alla råd när man inte har någon "visdom" kvar...

Kommentarer
Postat av: Målis

Många har nog tagit bort de (den) "visdomen" för länge sedan,hmm

Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig...

2011-01-10 @ 22:38:45
Postat av: Kantor Wilhelmsson

Eftersom du bad om kommentarer:



Hej och lycka till med det här året!



Jag (Kantorn) har genomfört många liknande projekt för att så att säga dana karaktär, t.ex. var jag en chipsmissbrukare förr men under 2010 tvingade jag mig själv att inte äta ett enda. Alkohol dricker jag ytterst sällan och då mest finsmakardrycker som portvin eller dylikt. Så för mig hade ett vitt år inte varit några problem, tror säkert jag haft det redan utan att tänka på det. Men jag kan i alla fall säga att det finns mycket positivt i ett sånt här avhållsamhetsprojekt, inte minst stora mängder självrespekt.



Och jag tror säkert du kommer klara det! Det intressanta kommer sedan, när året är slut och du måste omvärdera din vardag... jag hoppas på flera "hur gick det sen"-inlägg och utvärderingar!



Det allra mest intressanta är dock det du skriver om i första inlägget, att i medelsvenssons värld är alkohol en ständig följeslagare, särskilt i sociala situationer. Har du någon taktik för detta än? Är det risk för någon slags utestängning om du inte följer spelreglerna så att säga?



Jag undrar också om du känt av någon abstinens än, eller om det uppstått några surrogat? Det här kan ju leda till helt nya intressen som kommer av att du bara måste ha något att göra när du inte får dricka!



Allt gott,

2011-01-13 @ 00:06:37
Postat av: Ettvittar

Kloka ord och tack för pep-talket!

Såklart får det bli en utvärdering när den tiden kommer.

Taktiken vid sociala situationer är intressant, en vit månad kan man ha utan "att det märks" det kan man nästan hålla hemligt, speciellt i januari som är en typisk månad med lite pengar och alla har festat av sig på jul och nyårshelgerna osv. Ett vitt år är en helt annan sak förstås; man kan inte gömma sig i hemma så länge och varför ska man göra det? Framtiden får dock vänta lite, inte ska jag sitta här och gissa hur omvärlden kommer att reagera :-) Surrogatet kommer nästa inlägg att handla om! Nya intressen? Ja vem vet? Skall man göra exakt samma saker fast nykter eller skall man göra andra saker och / eller umgås med andra människor bara för att man själv inte dricker? Bra frågor! Jag vet inte svaren på alla frågor ännu!

2011-01-14 @ 00:22:12
URL: http://ettvittar.blogg.se/
Postat av: ason

Får väl fortsätta heja på. Jag fattar nog inte problemet eftersom jag aldrig lägger märke till om någon tittar snett jag jag ber om en juice på en bar. TV kan jag också titta på utan sprit. Är det verkligen så där uppkörda spår att man förändrar sitt sociala liv om man inte dricker sprit? Det är ju värsta hederskulturen - svår att bryta mot!



Men häng i! Det ska gå! :)

2011-01-15 @ 16:51:00
Postat av: ettvittar

Allt väl än så länge :-)

2011-01-16 @ 23:06:22
URL: http://ettvittar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0