Midsommar

"Snapsade" med vatten för att hålla traditionen levande (inte för att lura
någon alltså). Jag kan meddela att sill med vattensnaps och kokakola INTE smakar
lika gott som med nubbe och pilsner. Vad f-n dricker nykterister till sillen?`
Loka? Juice? Mjölk?

En person frågade nedan när i livet man skulle kunna tänkas ha ett vitt år?
Jag kan utveckla svaret lite här:
Om man säger så här så bestämmer man ju medvetet eller omedvetet vad man vill göra med sin tid här på jorden. Om man vill festa så gör man det och vill man göra något annat så gör man det. Idén är att om man festar regelbundet så kan det vara bra att kroppens organ
får vila upp sig med en vit månad då och då.

Sen har jag ingen aning om det är för lite tid eller för mycket för att återställa allt (typ en månad per år) eller om det räcker med 2 veckor eller om 2 månader krävs. Kan vara individuellt och om man vill vara hundra får man väl testa levervärden eller liknande.

Det kan också vara svårt att hålla på med någon sport som man tycker är kul om man
festar ofta, dels kondisen, dels vikten. Det kan också vara så att man oftare blir förkyld.

Men man har ju kul när man festar så samma minut det vita året blir det en rejäl grogg.
Eller ett glas rött. Nä det blir en elefantöl. Eller en iskall tjeckisk öl förresten. Stor.
Eller champagne kanske för att fira? Jag tänker i alla fall inte börja med att ta igen midsommarsnapsen...

Glad midsommar! /Ett vitt år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0