Gamla vänner...

Med gamla vänner är det som det är. Det finns en anledning till att de är vänner (och gamla)... Man nämner något om vitt år och de tycker det är bra och berättar lite om sig själva. Träningspass som inte blivit av och nya träningsrutiner som skall hållas om så jorden går under. Vi har väl alla varit där!

Själv fick jag lite träningsdille några veckor och sen lite magvirus så var den dillen över :-) Nu är det ett jobb att börja träna 3 ggr i veckan igen för kondisen går ju ner så klart när man är knasig i magen. Kändes hyfsat idag.
magont
Tänk att det gått nästan 5 månader utan pilsner, i maj har jag som sagt haft några reunions med olika grupperingar gamla studiekompisar och gamla arbetskollegor och det var bara kul. Har även varit på konsert som inte var direkt kul, och mina kompisar som tagit ett par öl verkade inte gilla den heller så man hade nog varit tvungen att vara rätt dragen för att uppskatta den. 


Visserligen behöver man gå på 5-6 dåliga konserter för att av en slump hamna på en bra men 400 spänn för en suuurseeeg GlasVegas-konsert är inte min melodi. För er som inte känner till GlasVegas så är de ett såntdära småhippt skotskt band som fått lite coola priser och bra recensioner i tidningarna och lite nomineringar osv av DE SÅ KALLADE EXPERTERNA.

Jag är betydligt gladare över mina 10000 jag lade på Håkan Hellström i somras.


Hellstrom

Alkoholen har större konsekvenser än man tidigare trott. Det visar sig att Thomas Bodström fick sitt regeringsjobb efter en blöt kväll med Per Nuder. Enligt honom själv i alla fall. Bastun och golfen är kanske enbart myter. Ska man lära känna varandra ska man dricka sprit tillsammans. Det går i alla fall snabbare att lära känna varandra då tycker Thomas i sin nyssa bok. Sätter historien om Bodströms vägran att ställa upp på oannonserst drogtest i en annan dager tycker jag.

Om det är så det fungerar så borde några av mina gamla vänner vara stadsministrar, kungar och presidenter vid det här laget... Du ska va president - liksom. Kan inte någon spela Imperiet för GlasVegas?

Nu rullar sommaren in - även om den tvekar lite. Vulkansäsongen har startat och det är bara att njuta av svensk sommar - för flyga någonstans går ju inte! Det blir att sitta på uteserveringen och ta en - cola light. Ja kaffe kan man ju inte dricka offentligt längre.

kaffeflickamedkung
Det krävdes en player som självaste kungen för att svärta ner den redan kolsvarta dryckens rykte. Eller om det var hans gamla vänner som gjorde det. Och nej, det var inte lite vodka i glaset innan jag hällde colan, det var bara smält is, jag lovar. Och om det skulle ge utslag på test så är det inte jag som har druckit medvetet jag lovar, herr polisen!! Någon måste ha lurat i mig det!!

Alla är vi skojare, men inte jag, inte just i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0