2 veckors diet del 14

Söndag (dag 13)
Så här såg trettonde dagens diet ut:
Frukost (normal)
Lunch (grovbröd makrill)
träning lätt
Kvällsmat (potatis fiskpinnar)
Promenad (rask)
Måndag morgon invägning

dag 1: -1,5 kilo -0,5 cm
dag 2: -0,9 kilo -0,5 cm
dag 3: -0,7 kilo -0,5 cm
dag 4: -0,0 kilo -0,5 cm
dag 5: -0,4 kilo -0,0 cm
dag 6: -0,8 kilo -0,5 cm
dag 7: -0,2 kilo -0,5 cm
dag 8: -0,7 kilo +0,5 cm
dag 9: -0,2 kilo +0,5 cm
dag10: +0,2 kilo -1,0 cm
dag11: +0,8 kilo -1,0 cm
dag12: -0,3 kilo +-0,0 cm
dag13: -0,9 kilo +-0,0 cm


ABCI-diet 13 dagar: - 5,6 kilo - 4,0 cm

Apropå midjemått: Det kom en fråga till Netdoktor Mona Hallin var man ska mäta midjemåttet.
Hon svarar så här:

"Jag föredrar att säga bukomfång istället för midjemått. Det minskar förvirringen lite. Det är alltså inte i midjan du ska mäta utan 2 cm nedanför naveln. Det är viktigt att måttbandet är vågrätt så att det inte halkar upp i svanken. Titta gärna i en spegel så att du ser att måttbandet är lodrätt.

Rekommenderade mått:
För kvinnor:
Bra: under 80 cm
OK: under 88 cm

För män:
Bra: under 94 cm
OK: under 102 cm"

Själv mäter jag på "största" stället, där jag har som störst midjemått.

Motivationen sjunker men jag har i allafall varit ganska duktig men har kanske slarvat lite på slutet. Jag gick ner lite för fort i början för att jag skulle ha viljan att fortsätta i samma tempo, det kändes lite onödigt mycket. Lyckades klämma in en rask promenad i går också och är nu inne på SISTA DYGNET!

Hur som helst mår jag rätt bra och snart är alltså 2-veckorsdieten slut och då blir det chips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0