2 veckors diet del 9

Tisdag (dag 8)
Så här såg åttonde dagens diet ut:
Frukost (normal)
Lunch (kyckling, potatiskroketter)
Mellanmål (grovt bröd, ägg)
Promenad 4 km
Kvällsmat (Youghurt)
Onsdag morgon invägning
dag 1: -1,5 kilo -0,5 cm
dag 2: -0,9 kilo -0,5 cm
dag 3: -0,7 kilo -0,5 cm
dag 4: -0,0 kilo -0,5 cm
dag 5: -0,4 kilo -0,0 cm
dag 6: -0,8 kilo -0,5 cm
dag 7: -0,2 kilo -0,5 cm
dag 8: -0,7 kilo +0,5 cm
ABCI-diet 8 dagar: - 5,2 kilo - 2,5 cm

Plus i midjemåttet alltså. Men som sagt, man får mäta på sikt, dag för dag varierar allt mycket. Mäter och väger samma tid varje dag dock. Alla som vill börja banta kan nog lära sig av att, innan dieten börjar, väga och mäta sig och skriva upp kanske 3 gånger om dagen för att förstå hur mycket man går upp och ner hela tiden. Det rör sig om kilon. Då blir man inte knäckt om man går på diet och har gått upp tex i midjemått en dag.

Jag gissar att man kan åka på tillfällig magirritation om man börjar en diet. Igår åt jag youghurt på kvällen, mild naturell för att lugna magen. Det kan vara dieten eller någon bakterie man fått i sig. Eller helt enkelt för mycket kaffe. Förmodligen kommer kvällens träning att utvisa om jag är ok igen.

Jag har funderat på om jag gått ner för många kilon på för kort tid och därför bör lugna ner mig, samtidigt som jag vill vara "envis" och klara de 2 veckorna och se hur många kilo man kan gå ner på två veckor. Om jag inte tyckt att jag ätit förhållandevis nyttiga och oprocessade matvaror och promenerat nästan varje dag så hade jag nog avbrutit. Men om magen strular mer får jag nog tänka om. Det är viktigt att jag kan genomföra även tuffa träningar, vi får se ikväll hur det funkar!

Jag är nu på dag 9 av 14 och det är hyfsat, man får bara titta på do-nuts osv men man får i alla fall äta sig mätt på annat.  Bara idag plus 5 dagar till sen är det klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0