Ett vitt år: 8 månader avklarade - bara 4 kvar

Nä någon kräftskiva blev det av olika anledningar inte i augusti, jag får väl ha den innestående. Kanske kräver kräftorna de något starkare dryckerna ändå, eller så var det slumpen.

Men 8 månader av det vita året är avklarade med bravur. Inget sug även om jag vet att det skulle suttit fint med en pava rött vid några tillfällen. Börjar längta efter en kall stor stark. Hmmm, varför GÖR man det här egentligen. :-)

Θ Ingen alkohol på 8 månader
Θ 7% viktminskning
Θ 9% minskat midjeomfång
Θ Inga förkylningar ännu

Ingen viktminskning senaste månaden alltså lite irriterande... Jag menar om man nu har vitt år skulle det ju vara kul att gå ner några kilon när man ändå är "hälsosam". Men en procent i midjan är ju ok. Och musklerna väger mer än fett osv... ja ja ja.

Tänkte ta ett par rövarveckor i september när man riktigt satsar på att bli av med några kilon. Undra hur många man kan bli av med på 2 veckor om man gör allting rätt. Det är väl inte så nyttigt att överdriva och det är inte det jag menar, men att försöka vara nyttig i 2 veckor och köra träning som snarare bränner fett än ger mer muskler kanske skulle kunna vara möjligt. Banta alltså. Usch va svårt, det vet alla som har prövat. Först ska man veta vad man ska göra, sen skall man hålla sig till det också. Dubbelt svårt alltså. Nåväl. Hur svårt kan det vara. Kan man klara ett vitt år kan man väl banta i 2 veckor. Hör ni vilket självförtroende man fått...

Det borde alltså synas på viktminskingen för september, om man nu inte går upp allt igen efter de 2 veckorna. Det är ju ganska vanligt att det händer - jo-jo-bantning.

Visserligen går jag ner i vikt men det är nog pga träning inte pga excellenta matvanor. Och då får man vara nöjd med att nedgången går sakta men säkert nedåt. Konditionen har varit viktigare än vikten så att säga.

Om man inte klarar av att hålla dieten i två veckor så säger ju det en del om dieten också, inte bara något om mig.

Mål? Nej, inga mål i kilon eller procent, bara ett mål, att hålla dieten.
Att klara av att banta i två veckor. För att se hur mycket det ger.
Ska bli spännande. Men jobbigt.

Vad ska det bli det bli för diet då? Numera finns det ju så många att välja mellan :-) Nej det blir gammal hederlig ABCI-diet för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0