Sista sommardagarna!?

Superskönt väder, solen skiner och det är lagom varmt. Solen går kanske ner lite för tidigt men det är kanon med en fin september, inte för att det varje år kan vara superseptember som det var 2009 och 2010!

Börjar redan planera lite smått inför de 3 avslutande månaderna av mitt vita år och för den hägrande nyårsaftonen... Det känns som om jag ska fixa det, jag tycker att det är kort tid kvar och inga direkta hinder på vägen eftersom jag inte är bjuden på några bröllop eller 30-40-50-årskalas närmaste tiden... Hörde från en polare att han skulle på två 50-årskalas på samma dag... måste vara tungt.

Man går naturligtvis upp lite efter en tung 2-veckorsdiet men min förhoppning är att det vid månadskiftet skall ha stabiliserat sig på något enstaka kilos uppgång. Tarmarna fylls ju på, det är ju ett måste, och lite får man väl unna sig :-)

Tycker att jag kommit in i en hyfsad lunk och ser fram emot hösten med tillförsikt!

Vad skall jag dricka på nyårsafton när det vita året är över är frågan:
Ställningen just nu:
Rödvin 3 poäng
Champagne 2 poäng - det är ju ändå nyår, men jag är ingen champagnefantast.
Pilsner 4 poäng
Rom & Cola eller annan grogg 3 poäng (risk dock att jag somnar efter 2 groggar...)
Vitt vin 1 poäng (möjligen någon finare Chablis, men nej) Möjligen hemgjort... nej det hoppas jag inte.
Dessertvin 0 poäng
Tequilarace 0 poäng (däcka efter 10 min låter obra)
Shots 1 poäng Njaaa
Rosé 0 poäng Fel sammanhang
Sangria eller annan bål 0 poäng Fel sammanhang
Whiskey 3 poäng - går att smutta vilket är en fördel
Baileys, Kaluha, Cointreux och liknande sötare spriter 1 poäng Njaa Fel sammanhang

Nyårsaftons drinkmeny (Snabbförslag som läget ligger just nu):
Tre stora kalla fina pilsner från Tjeckien
En fin rom&cola 6:a får det bli, med is
En whiskey single malt, kyld, bredvid, en 6:a kan man smutta i sig.
Sen är man nog redlös.
Den som lever får se. :-)
Undrar om denna lista ändrar sig när det närmar sig dag 365?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0