Abstinens...

just say no

Enligt wikipedia består lindrig alkoholabstinens främst av ångest, oro, handdarrningar, svettningar, hjärtklappning, sömnrubbningar och irritabilitet. Orsaken är konsumtion av för lite alkohol.

Allvarliga varianten kan leda till delirium tremens (dille) SOM KAN LEDA TILL DÖDEN. Måttlighet är en dygd, men det får alltså inte gå till överdrift.

Persoligen har jag inte riktigt något av ovanstående, kanske sömnrubbning men JAG ÄR FAN INTE IRRITERAD!!!

Nä skämt åsido, jag har en kraftig rastlöshet samt att jag äter hela tiden. Det är kanske abstinensbesvär eller så ingår det i min personlighet. Det får vi se snart för enligt samma källa skall det gå över efter ett par dagar. Rastlösheten kan för övrigt ha positiva bieffekter, jag skottade snö ett par timmar igår och städar lägenheten idag. Kanske jag hinner med att handla också och skotta lite snö till och städa lite mer och skotta mer snö och och...

Det gäller att passa på medans abstinensen sitter i, man har ingen ro i kroppen att sitta och titta på tv i alla fall...

Ut städas nu de sista tomglasen och tomburkarna, kvar är endast en liten flaska (ej tom) Becherovka vilket ni om ni kommer till Tjeckien nån gång absolut skall passa på att låta bli att köpa eftersom den smakar som dåligt hembränt blandat med pepparkakor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0