En månad avklarad!

Etanol ser ut så här.


Etanol (sprit) innehåller bara två kolatomer. Däremot hela sex väteatomer och en ynka syreatom. Den fryser vid -114 grader och används till motorbränsle, spritkök, konserveringsmedel och sill. Själva molekylen ser ut som en fyllehund.


ΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘΘ

Jodå, en vit månad avklarad. För er som följer bloggen så var det inte helt oväntat att jag skulle klara mig så långt, det är ju ändå januari... och vit månad har jag som sagt haft förut.

Lite sammanfattning då:

Θ Inte en droppe alkohol har alltså intagits på en månad
Θ Jag hoppade över afterwork i torsdags, men jag var där typ 1 gång hela förra året så det var inget speciellt med det.
Θ 3 % smalare midja
Θ 1,5 % minskad vikt
Θ Längden oförändrad
Θ Ingen speciell diet även om jag äter riktiga måltider typ frukost lunch och ofta lagat till kvällen.
Θ Jag dricker inte speciellt mycket läsk, och om jag gör det är det light
Θ Har ofta vatten till maten
Θ I januari händer det inget speciellt, har inte varit på några fester eller liknande.
Θ Jag har sett fotboll på restaurang men det var lugnt.
Θ Träning i genomsnitt 3 ggr / vecka
Θ Fredagar och Lördagar hemma har varit ok utan vin men med godis o fredagsmys... se tidigare inlägg...
Θ Kondisen har gått lite upp och ner, ibland trött som f-n på träningen ibland helt ok.
Θ Sömnen varierar, är rätt trött ibland. Som tex nu. Mest när jag ska städa. Konstigt.
Θ En tesked socker (struken) i te, inget socker i kaffe. Te på morgonen, kaffe from 9 tom resten av dagen.
Θ Humör - ja hur bedömer man sitt eget humör? Ett par gånger lite "grumpy" en gång lite pissed off! Inget nytt...
Θ En fråga varför? Jag svarade: varför inte? Följdfråga: har det blivit lite för mycket eller? Jag sa jag tränar.
Θ En annan undrade om det redan var första april...
Θ En kommentar: Va tråkigt!! Och skrattade... kul kommentar faktiskt.

Men det är inte så tråkigt med ett vitt år som den här tjejen har, som vi kan kalla Mona, som utbildat sig 5 år till bibliotekarie och kommenterar utbildningen på nätet inför andra på samma skola:

"...uslare utbildning finns inte. Men jag har i alla fall lyckats få ett jobb och är numera filialföreståndare inom ett stort universitetsbibliotek och jag kan berätta för er att om ni söker er till akademiska bibliotek kommer ni, oavsett vilken befattning ni kommer att få, mest att sitta och svara på frågan ”Har ni den här boken?” samt följa med låntagaren till hyllan eftersom de flesta numera inte kan alfabetet, plocka ut boken ur hyllan samt gå tillbaks till disken och läsa in streckkoden i streckkodsscannern. Förutom att läsa in streckkoder i streckkodsscannern ägnar man sig mest åt bokuppsättning, fylla på papper i skrivaren och kopieringsmaskinen, häftor i häftapparaten samt göra ideliga utryckningar till studenter som hävdar att pappret eller häftorna är slut trots att man precis fyllt på samt att kopieringsmaskinen, skrivaren, häftapparaten är sönder trots att de inte är det."

Livet som bibliotekarie?


Man kan inte låta bli att undra vilka fantastiska arbetsuppgifter hon hade sett fram emot...
Θ Hjälpa Indiana Jones hitta en skatt
Θ Hjälpa till att lösa ett mordmysterium
Θ Sätta upp en help-yourself-skylt och köpa en glassig fotölj och ligga och läsa alla klassiker
Θ Smygsälja de dyraste böckerna till skumma typer
Θ Gå på bokmässa och umgås med sina idoler

Ute på linan och försöker hålla balansen

Nu är jag ute på oplogad väg, på opistat fjäll, på otrampade druvor kan man säga för nu är vi inne i DEN VITA MÅNADEN NUMMER 2 !!!


Kommentarer
Postat av: ason

Jaha, nu undrar man ju om man får stödja dig längre eftersom du har så svårt att hålla dig lugn inför feminister - precis som yttersta kristna högern i USA inte tål svarta, judar, ateister, FN, Obama, sjukförsäkring eller aborter.



Så det får bli ett mycket försiktigt grattis, innan du hämtar hagelbössan! "Off my property, liberal scum!"

2011-02-01 @ 11:01:28
Postat av: ettvittar

Haha. Äntligen lite drag i kommentarsfältet. Visst får du stödja mig ason! :-)

Nej jag är inte så svag för feminister, men de är människor de med!



Jag tycker inte att man ska dela in folk i vi och dem. Man ska bedömas efter vad man gör och hur man beter sig, inte klassas in i ett visst fack bara för att man är man. Eller har en viss hudfärg.



"I have a dream that my four children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character." Rev. Dr. Martin Luther King, Jr. 1963

2011-02-01 @ 12:00:55
URL: http://ettvittar.blogg.se/
Postat av: ason

Jag skulle gärna slippa dela in oss - jag går sällan omkring och tänker på om folk (eller jag själv) är karl eller kvinna. Det är bara det att uppdelningen TRYCKS på mig, tjatas på mig, syns i lagstiftning och media och i 90% av världen, och man måste väl för bövelen få försvara sig?



Säger du till svarta amerikaner att de minsann inte ska tjata och det är väl rätt bra nu, och att du inte gillar svarta som vill ha jämlikhet men de är väl människor de med? Och - kronan på verket! - citerar Martin Luther King? (Där någonstans skulle du vara rätt nära att få en smäll av afro-amerikanen du läxar upp.)



2011-02-01 @ 14:32:18
Postat av: ettvittar

Konsten är väl att kunna ta folks problem på allvar utan att hänfalla till den (enkla) lösningen att skylla på någon speciell grupp. Tex män.

2011-02-02 @ 00:30:52
URL: http://ettvittar.blogg.se/
Postat av: ason

Ursäkta mig, KJEH, men det var något av det dummaste jag hört. Om 90% av alla våldsbrott begås av män, och 99% av alla stater i världen har lagar som förtrycker kvinnor, varför skulle man då undvika att peka ut just gruppen män? Det vore ju direkt korkat.



Varför tror du jag kom och hit och hejade på dig, om jag nu skulle tycka att alla män är skit? För att jag inte gör det, utan såg dig som en person.



Hur som helst - lycka till med det vita året!

2011-02-02 @ 12:46:30
Postat av: ettvittar

@ason: Bra att du ser mig som en person. Det är alltid en början. Med tiden kanske du ser fler och fler män som personer.

2011-02-02 @ 18:24:03
URL: http://ettvittar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0