Förkylt!

Well well, det är väl lite för positivt tänkt att man helt kan slippa förkylningar för att man har ett vitt år. Nu har jag varit rejält snuvig i 2 veckor och för trött för att träna.

Förut om åren har jag ibland märkt att när jag får ett ryck och börjar träna hårt 3 månader och liksom kommer igång med konditionen så händer det ofta att jag blir (små-)förkyld i 4 veckor (hopplöst) och efter det är konditionen som bortblåst och man är tillbaka på ruta ett igen. Jag tänkte att man skulle slippa förkylningar om man hade vitt år, eller i alla fall inte vara förkyld så länge.

Jag hade klarat mig i 11 månader utan förkylning men sedan jag tränat relativt hårt 3 dagar i rad (dumt, jag vet) så var det klippt. Elva månader är i vilket fall som helst betydligt mer än 3 månader.

Tänkte försöka börja träna så fort jag känner mig ok men man skall inte börja för tidigt skriver en läkare i denna artikel.

Nu testas i alla fall min teori om att man kanske inte är sjuk så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0